Offline marketing

Effectief patiënten werven middels offline marketing

Offline marketing

Er zijn twee vormen van marketing: online marketing en offline marketing. Wat voor uw praktijk het meest geschikt is, hangt af van uw situatie en uw doelen. Iedere praktijk is uniek en heeft dan ook een andere marketingstrategie nodig. Wij analyseren uw situatie en brengen uw doelen in kaart, waarna wij een plan opstellen om uw doelen te behalen.

Gaat u een praktijk starten en heeft u nog geen bestaand patiëntenbestand? Dan wilt u dat mensen weten waar uw praktijk is gevestigd en dat zij zich inschrijven bij uw praktijk. Door middel van offline marketing kunt u mensen op de hoogte brengen van het bestaan van uw praktijk en hen overtuigen om voor uw praktijk te kiezen. Zo zou u bijvoorbeeld flyers kunnen verspreiden in de directe omgeving van uw praktijk.

Doe de Gratis Praktijkscan en wij leggen u alle mogelijkheden voor die op uw praktijk van toepassing zijn, tijdens een online gesprek of een gesprek op locatie. Dit gesprek is geheel vrijblijvend en adviserend van aard. Ook kunt u contact opnemen met Karim voor meer informatie over offline marketing. Hij denkt graag met u mee.

Karim (marketingstrategie & offline marketing)

Praktijkspecialist Karim

Vormen van offline marketing

Er zijn verschillende vormen van offline marketing die u kunt inzetten voor diverse doeleinden. Een aantal vormen van offline marketing zijn: flyers, posters, brochures, raambelettering en gevelbelettering. Voor drukwerk en belettering kunt u terecht bij Tom. Hij is deskundig op het gebied van grafische vormgeving en is gespecialiseerd in het bedenken van visueel aantrekkelijke concepten en het realiseren hiervan.

Zoals gezegd, kan offline marketing voor diverse doeleinden worden ingezet. Bijvoorbeeld om uw doelgroep te informeren over een ingrijpende verandering binnen uw praktijk, om een speciale aanbieding te promoten of om de aandacht van voorbijgangers te trekken.

De kracht van offline marketing

De kracht van offline marketing is dat u hiermee mensen kunt bereiken die zich op een specifieke locatie bevinden. U kunt bijvoorbeeld adverteren in de lokale krant, flyers verspreiden in de wijk of posters ophangen op drukbezochte plekken in de directe omgeving van uw praktijk. Mensen die hier wonen of werken, zullen dagelijks in aanraking komen met uw boodschap. Bewust of onbewust zullen zij uw praktijk onthouden en misschien zelfs overwegen.

Het is gunstig om in beeld te komen bij mensen die dichtbij uw praktijk wonen of werken. Stelt u eens voor: u bent op zoek naar een tandarts. Waar begint u met zoeken? Zeer waarschijnlijk in de buurt van waar u woont of werkt. Toevallig weet u dat er recentelijk een tandartspraktijk is geopend, vlakbij uw huis. Dit bent u te weten gekomen door een flyer die door uw brievenbus is gedaan. U loopt langs en kijkt of er nog een plekje beschikbaar is. Dit gaat bij uw potentiële klanten niet veel anders. Mensen in de directe omgeving van uw praktijk zijn op zoek naar wat u aanbiedt. Hoe mooi zou het zijn als u bij die mensen in beeld komt?

Heeft u ruimte voor nieuwe patiënten?

TopPraktijk is dé marketingpartner voor praktijkhoudende ondernemers. Mogen wij u helpen om nieuwe patiënten te werven middels online of offline marketing? Wij willen graag naar uw verhaal luisteren en met u meedenken. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek om erachter te komen hoe wij u het beste van dienst kunnen zijn.

Wordt uw praktijk de volgende TopPraktijk?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en ervaar onze unieke werkwijze. Wij zijn zowel in de avond als in het weekend bereikbaar.