Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Uw praktijkwebsite bovenaan in Google

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

U heeft er vast wel eens van gehoord: zoekmachineoptimalisatie. Maar, wat betekent het precies? Wij leggen het u graag uit. Zoekmachineoptimalisatie wordt ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd en kan van grote waarde zijn voor uw praktijk. Bij SEO gaat het om het optimaliseren van websites in de ogen van zoekmachines zoals Google. Hoe beter uw website is geoptimaliseerd, des te hoger uw website zal scoren. En een hogere score betekent een hogere ranking in Google.

Wij kunnen u helpen om uw website hoger te ranken in Google, door uw website onder de loep te nemen en op meerdere vlakken te optimaliseren. Dit zal uiteindelijk leiden tot een stijging in uw websiteverkeer. Als uw website bovenaan de pagina met zoekresultaten verschijnt, dan zullen er immers meer mensen zijn die uw website zien en bezoeken. In het gunstigste geval levert dit een conversie op. Een conversie is een handeling waarvan u hoopt dat uw bezoekers die zullen uitvoeren. Hierbij kan het bijvoorbeeld gaan om een inschrijving, contactaanvraag of informatieaanvraag.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw praktijk? Neem dan vrijblijvend contact op met Youssri, één van onze praktijkspecialisten. Youssri is een expert op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en kan u hier alles over vertellen. Ook kan hij ervoor zorgen dat uw website hoger zal ranken in Google, waardoor u meer leads zult genereren en uw klantenbestand kunt uitbreiden.

Youssri (zoekmachineoptimalisatie)

Praktijkspecialist Youssri

Wat kan zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor u betekenen?

Zoekmachineoptimalisatie kan veel betekenen voor uw praktijk. Google is de grootste zoekmachine op het internet. Als mensen op zoek zijn naar een product, dienst of antwoord op hun vraag, dan maken zij gebruik van Google. Het is dus van groot belang dat uw website goed vindbaar is op Google.

Door gericht in te zetten op SEO, zorgt u ervoor dat uw website zo hoog mogelijk op de pagina met zoekresultaten komt te staan. En dat op het moment dat de mensen die u wilt bereiken, aan het zoeken zijn naar hetgeen wat u te bieden heeft. Zodoende vergroot u de kans dat zij uw website zullen zien en bezoeken. Als zij eenmaal op uw website zijn, dan kunnen zij zich inschrijven bij uw praktijk. Kortom, SEO kan zorgen voor een betere online zichtbaarheid en een potentieel groter klantenbestand.

Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

SEA is de afkorting van Search Engine Advertising en SEO is de afkorting van Search Engine Optimization. Maar wat is het grote verschil tussen beiden? De pagina met zoekresultaten van Google is als volgt opgebouwd. Eerst worden er een aantal advertenties getoond. Het tonen van advertenties valt onder SEA en hiervoor moeten bedrijven betalen. Na de advertenties volgen de organische zoekresultaten. Het optimaliseren van websites om zo goed mogelijk naar voren te komen in de organische zoekresultaten valt onder SEO. Hiervoor hoeven bedrijven niet te betalen.

Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO)?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) gaat over het optimaliseren van websites om zo hoog mogelijk te ranken in Google en bestaat uit drie componenten. Allereerst moet de content op de website zijn geoptimaliseerd. Hierbij is het onder andere van belang dat de teksten goed leesbaar zijn, de webpagina’s gebruiksvriendelijk zijn ingedeeld en er gebruik wordt gemaakt van foto’s/video’s. Daarnaast moet de techniek van de website in orde zijn. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat de website een goede laadsnelheid heeft. Tot slot is de hoeveelheid linkjes die verwijzen naar uw website van invloed op uw SEO score en dus op uw ranking.

Wordt uw praktijk de volgende TopPraktijk?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en ervaar onze unieke werkwijze. Wij zijn zowel in de avond als in het weekend bereikbaar.